torsdag 15 oktober 2009

Lite piggare

är Tuva idag. Hon är inte lika röd i ansiktet och hon är inte varm, har inte tagit någon temp på henne än men hon är piggare!! Snoret rinner på allt, alla och alla leksaker typ. haha. Försöker torka, men hon hatar att torka näsan och så rinner det non stop, så man får försöka göra de bästa man kan ;)
Så det blir ingen babysång och lek idag tyvärr. Synd, jag tycker de är trevligt och Tuva tycker om att dansa osv. Men vi kan ju göra lite hemma också, haha. Men de är roligt att träffa andra föräldrar och bebisar också :) Men kanske nästa vecka, vi kan ju hoppas!

Om Tuva håller humöret uppe så ska jag passa på att tvätta allt, finns typ inget rent, plocka ur och i diskmaskinen (kommer sakna när vi flyttar till huset!!) för de fick jag inte igår för lillfisen, och packa lite kartonger.

För nu är det bestämt. I månads skiftet kommer vi att ha flyttat in!!!!! Wiie!! Längat som tusan!

När jonas kommit hem så ska jag fara dit och slå i dom sista mälorna i hundgården, sen ska jag och mamma försöka hinna göra hundgårdsdörren så är hundgården klar!! Utom lucka och koja, men allt nät osv är klart, så dom kan få leka där medans vi fixar med annat :) Ska även mäta dom sista metrarna fram till hundgården så jag vet hur många fler jordankare som behövs så ska jag beställa dom på internet. Måste få ner dom innan backen fryser!

Sen i morgon kanske vi kan börja sätta ner stolparna i jordankarna som redan är nerslagna. (Dom är 45cm långa och ska ner i backen som är full i sten, gissa om vi haft ont i armarna av att slå en slägga rakt ner i en sten.)

Killen som skulle tapetsera badrummet kunde komma i mitten på nästa vecka, sen gäller det bara att få dit rörmockaren ännu en gång. Sen är de klart!!!

Längtar som tusan :)
Nä, nu ska jag nog ge min lilla snorunge lite saft ;) hahaha

1 kommentar:

Helena sa...

Skönt att de är på bättringsvägen =)