söndag 22 november 2009

Myyyys

Idag var det min sovmorgon, skönt!! Jag vaknade strax före 10, men låg kvar i sängen till kl 11...!!! hahahaha. Hade rastat hundarna toksent ju, och först vid 11 började dom resa sig, så då var de bara att kliva upp!!

Jag överlevde rastningen förresten, men de var med hjärtat i halsgropen kan jag lova!! Jättemörkt, dåligt upplyst, blåser, Usch!! hade inte behövt se filmen för att vara rädd, haha.

Jag, Tuva och Trey tog en promenad, typ 1,5 timme i ösregn, jag var totalt dyngsur när jag kom in, men de var skönt att få andas lite!

Har typ ingenting att skriva om känner jag, haha. Förutom att Tuva åt ravioli med Jonas till lunch, de tyckte hon var smaskens! Sen lade vi upp några bitar hon kunde pillra med medans jag åt min lunch, jag hatar ravioli och Jonas älskar det, jag älskar kassler och ostsallad, ingen höjdare för Jonas, så jag åt en sallad alltså idag. Tuva var så intresserad så de slutade med att hon satt och åt kassler och ost bitar, smaskade högt och såg glad ut, populärt tydligen! haha. Sen till mellis satt hon och pillade i sej majs, ärtor och broccolibuketter, sög på själva buketterna och såg jättenöjd ut, tuggade som tusan på själkarna, men tillslut tog hon ut dom igen, inte lika gott med enbart själkar, haha. Gounge! Men broccoli gillar hon skarpt, extra kul när jag kokade några stora buketter och skar i typ 4 bitar, sen sitta och äta själv, hon är så duktig på det!! Tuggar mycket, tuggar noga, hon har aldrig satt i halsen!! visst, någon smula har väl åkt ner, men aldrig satt i halsen så hon har behövt haft hjälp av oss. Lika som nu då, både kassler och ostkuber, inga problem. Hon plockar och äter. Mariekex, digistivekex, mackor. Så skönt!!

Nä, nu närmar de sej sängdax!!

3 kommentarer:

Nypan sa...

Sv; Okej va bra, nu blev ja genast lite lugnare -tack- :) Ska ringa nu få se va dom säger. Kram

Kicki sa...

Va kul att hon tycker om mat :) de gör kevin med, och de ska vara sånt man kan plocka med själv. annars är de inge kul :p

erika sa...

ramlade in här och måste bara säga det att vilken fin blogg du hade:)