onsdag 9 december 2009

Äntligen fått vaccin!!

Idag har Tuva vaccinerats mot svininfluensan, skönt att de är klart!! fast hon ska ju få en till spruta, men inte förrän den 15 januari tror jag de var. Så dom får skjuta på 1års vaccinet osv.

Än så länge är hon lika pigg och glad som vanligt, men vi ska ge henne alvedon nu när hon ska lägga sej bara "för säkerhets skull". Så hon (förhoppningsvis) inte vaknar i natt och har jätteont eller feber osv.

Hon fick ocksp en fin "medalj" av BVC sköterskorna, ett runt svart papper med ett bokmärke på med Bamses Farmor när hon kokar dunderhonung. Det satt fast ett band i den också, haha, tycker jag var väldigt gulligt av dom att göra!!

3 kommentarer:

Kicki sa...

oh va skönt att hon äntligen fått den! det vart ju tidigare än vad du trodde från början också =)

erika sa...

jag måste bara gardera mej & säga att det är inte säkert att jag hinner måla en tavla åt lillprinsessan...jag ska göra allt jag kan, men så du vet :-)

Hoppas allt är bra med er & att Tuva inte fått några komplikationer av sprutan! Ungdomarna på jobbet har haft en massa problem...

Ta hand om dej

kramkram

hallonmamma sa...

Skönt att ni fick den! :) märkte ni av några biverknignar?

sv, nej men precis det är jätte bra att inte ge för många julklappar. Visst får man väl göra det om man vill. Men det är väl egentligen lite onödigt? Hela julen verkar ju handla om julklapparn. Det tycker jag är trist. Har samlat ihop tre julklappar till kayleen. Sen kommer jag handla på rean. Hon är än så liten och hon behöver inte mycket saker. Leksaker har hon redan i överflöd.