onsdag 27 januari 2010

Dagis är skoj.

Tuva verkar triva på dagis iaf. Idag när vi kom dit så skulle dom ut, så vi var ute i lite mer än 1 timme, Tuva kröp runt lite och så drog vi henne på en åkmadrass. Först bara satt hon stilla på rumpan, och med tanke på hur de snöade så hade hon nog rätt så snart blivit en snögumma om hon inte rört sej!! ;)

Idag lämnade jag henne för första gången också. Lämnade henne över lunchen. När jag kom tillbaka så blev hon mega glad och klappade händerna och skrattade som en tok så jag började också skratta, tillslut stod jag lutad över ett bord och bara skrattade för hon slutade aldrig, haha. Hon hade inte varit nå ledsen och hon hade ätit bra, de är ju skönt!! Reaktionen från henne var mer att hon typ inte upptäckt att jag varit borta, haha.

Nu till gnäll:
Jag är så förkyld!! Tydligen så har dom flesta ungarna på dagiset samma sak och dom flesta i ånge också. Jag är så täppt i näsan så det finns inte ord, halsen svider och jag känner mej febrig och öm i kroppen :(
Jonas har köpt zyx, de där dom gör reklam över till halsen, man ska ta 3 om dagen, hoppas dom hjälper!! Men jag borde ha skaffat nå vanliga halstabletter också för de gör ju väldigt ont i halsen när man är ute och skjuter vagnen och massa saker, rastar hundar osv osv. Hmm.... Får köpa de i morgon.

Sådär, nu är jag gladare när jag fått gnälla lite ;)



Tuva fick teletubbies filmer av oss när hon fyllde år, igår stod hon så här ca 15 minuter eller nåt. Medans hon skrattade, skrek och babblade. Men hur får man henne längre från TV:n? de där är ju knappast hälsosamt! Försöte sätta henne på fårskinnsfällen, men de fanns ingen chans att hon skulle stanna på dem..!!


Toksnöat har de gjort också, i mängder!! men inte blåst och stormat nåt, inte än iaf här, skönt de! OM de tänker börja blåsa hoppas jag att jag hinner kvällsrasta hundarna först så jag slipper gå ut!!

7 kommentarer:

madde sa...

sv: hehe ja men vad kul att hon gillade att vara där då :) jag har vart med om några inskolningar som har vart grin iprincip hela tiden. Tror de där kommer gå super jag ;) hehe

ja snö är inge kul -.- nu kan de bli sommar tycker jag :D så jag också får snosa bebis hehe

kicki sa...

vilka fina kort från födelsedagen där nere =)
Och va bra att kortet kom fram. De kom fram en dag försent va? :( För tror de redan tömt lådan vi la de på i fredas..

catrin sa...

Loke älskade Teletubbies förut, men till slut (tack och lov) lessnade han och förstörde skivorna! Tur att en annan slapp ;) Va söt hon är, stortjejen nu! 1 år och dagis =)

Kicki sa...

ohja vi har använt kalsonger på kevin ett tag nu. Annars drar han ju upp fästena på blöjan. Förut hade han sånna där vita som man kan ha över bjölan på bebisar. Nu har han både vanliga kalsonger och boxer.

Kicki sa...

skrev till dig på bilddagboken vilket datum du kan se bilder på kevin i boxerkalsonger.

erika sa...

Ja, jag vet inte hur de tänker ang det där med engångasmuggar när barnen dricker vatten, känns ologiskt! & naturligtvis så ska man tvätta händerna ofta, men hinner de med något annat över huvudtaget :-D skoj att prinsessan trivs på dagis!

kram

Kicki sa...

hehe nää, vi har aldrig provat att ha honom utan blöja eller provat potta. så det är inte tanken.