fredag 19 februari 2010

Dålig uppdatering fortsätter..!!

Ja, speciellt med bilder, själv vet jag inget tråkigare än bloggar utan foton! men men. De kommer ;)

Just nu sitter lillstrumpan och lägger sina brukar i större burkar och saker i dom osv osv, vi ska snart ut med hundarna en sväng. Sen ska vi på BVC för 1års kontroll, lite sent men hon har varit förkyld plus fått svinis-sprutan, sen blir de tacos hos Jonas syster, väldigt tidigt, för klockan 17 ska vi vara i Fränsta för att bada! Och eftersom Tuva är ett litet blötdjur så antar jag att hon kommer att ÄLSKA det..!!!

En sak som Tuva har börjat med är att hon pussas väldigt mycket! Med smackande ljud och allt! Både oss (speciellt mej när jag ska prata i telefon) och även sina leksaker, nallarna och dockorna. Pussar dom smackande när hon hittar dom, gullungen ;)

3 kommentarer:

Melinda Dalin sa...

Jag har precis börjat jobba extra.
Det är därför vi skolar in så sent! Så nu tog jag första bästa jobbet jag fick hehe, på max i bollnäs ;)
Men jag trivs jättebra där faktiskt!
Leonel å greven fått varit hemma hos farmor å farfar sin om vi har behövt barnvakt :)

Melinda Dalin sa...

Ja altså de är trist att det finns så få jobb! Men de är ju bra som ni gör att skola in henne så att du kan komma igång snabbt om det behövs!
Jag hade inte heller a kassa eller nåt i den stilen, så jag tackar gudarna att ja fick jobba där!

Madde sa...

sv: jo det var någon som svarade att det kanske var så som du sa haha. Jag tänkte inte alls på att de oftast säger att de mäter från huvud-rumpa. Dock är det ju den verkliga längden som är roligare för min del, eftersom det är bättre mått på hur stor den verkligen är, sen att den ligger ihopkrypen så man bara vet huvud-rumpa var en annan sak hahaha

sött att hon smackar haha :D