måndag 19 april 2010

Oj, nu blev de så där igen..

..att de tog några dagar att uppdatera igen ;)

I fredags kom Magda och hämtade mig och vi åkte hem till henne. Rastade hundar och grejade på, tände grillen medans vi drack massa smaskig baileys och annat gott. Köttet råkade bli rätt så svart, men gott ändå! Härlig potatisgratäng till med rött vin osv, helt underbar mat med andra ord! Sen så fortsatte vinet och flöda efter att vi matat hundar och nattat alla dom (mina var ju med som vanligt hem till henne också) och tillslut så stod vi och shakade ass rejält till gamla låtar man hade på disko i mellanstadiet typ, hahahaha! men kul!

Jonas hämtade mig dagen efter och jag hann leka och busa med Tuva i många timmar innan de blev dags för henne att sova!

Igår (söndag) blåste det fortfarande (gjort det hela helgen) så vi åkte till hans syster och Tuvas kusiner och hälsade på. Lilla Oskar är ju redan 6 månader..!!
Sen skruvade jag och Jonas fast Tuvas cykelsits (läs: Jonas) och tog en liten runda, de var inte helt fel!
Vi valde en cykelsits som man kan fälla bakåt så vi kan tippa henne om hon somnar, så inte huvudet hänger och slänger på henne. Hon verkar gilla det, men inte när det blåser på henne, och de förstår jag! De verkade som att dom faktiskt skulle ta hem cykelhjälpar i ånge på sportaffären, ska dit och kolla i morgon. Någon som vet vilka priser de har på coops hjälmar? Ska antagligen ner till Sundsvall på Torsdag en snabbis, så om dom är billigare där kan man ju passa på..! Annars får de bli en från sportaffären här.

(Tuva lyssnar på schnappi med pappa)

Nu har vi ätit (Lasange, jag dör, det är såååå gott!!) och Tuva har tagit ett bad och springer nu omkring som nakenfis, gullungen!

Tuva har varit hemma från dagis idag och i morgon med, för hon har ätit typ halva portioner i en vecka nu, så jag ville ha henne hemma och se så hon inte var på väg att bli sjuk. Men nu till middag åt hon rejält, så de var ju skönt. Dessutom har hon ju lite att ta av också ;)



Nä, nu blir de lite välling och saga innan Tuva ska sova!!

1 kommentar:

Magdalena sa...

Tack för senast gumman! Syns i morgon!