söndag 4 april 2010

Påskhelgen

Ja, den är visserligen inte slut, vi har en hel underbar dag i morgon också då Jonas är hemma! men jag tänke uppdatera lite om allt mys vi haft :)

Långfredagen tillbringade vi i Linsjön, åkte dit på morgonen/förmiddagen och gick ut på isen till mamma & Lage och några kompisar till dom. Men de var mulen och blåste, så efter kanske 2 timmar fick jag nog, så jag och mamma tog Tuva i vagnen och gick till stugan. Tog kanske 1 timme i allt slask, men mina hundar tyckte de var skoj iaf att få springa lösa efter vägen :) Väl hemma i stugan så busade Tuva runt, sen plcoakde vi fram maten och de blev ett underbart påskbord! Mums säger jag bara! Sen efterrätt och grejer, vi packade in oss i bilen för att åka när Tuva blev trött. Efter vägen hittade vi några som skurit ner med däcken breved vägen och inte tog sej upp också. Kanske inte skulle ha lastat så mycket sprit i bagaget så kanske det hade gått lättare?? hmm...

Påskaftonen var det lika tråkigt väder på, men blev soligt och fint på eftermiddagen! Men vi slappade mest, städade och grejade lite, och på kvällen kom lite kompisar hit och vi glodde på film. Länge sen jag såg så mycket snask tror jag. Jag & Jonas hade köpt 3 chips påsar, hade 3 påskägg i olika storlekar som vi ställde fram, kex och ost och en chokladask. Sen kom Emma och Daniel med en till chips påse och popcorn. Sen kom Frida och Ziwan med ett stooort påskägg fullt i godis. Och de värsta? ingen var snasksugen..!!! hahahahaha.

Idag lyser solen så de heter duga!! Jonas har tyvärr lovat en kompis att hjälpa han flytta, så han kommer inte få vara ute och njuta, men jag och Tuva har njutit på!! Först tog vi en promenad med hundarna, meningen var att Tuva skulle sova, men hon somnade först när jag kom hem igen, haha. Då gick jag till Emma och lät Tuva sova i vagnen medans jag satt på en spark och njöt av solen medans dom plockade och sorterade i sitt garage. Men de vart inte så länge, för Tuva vaknade, så sen så lekte hon med en spade och en hink, skulle gå runt och kolla massa (ute håller hon faktiskt handen när hon går, hon vägrar ju låta oss röra henne inne när hon går, men ute går bra!!) sen äta mellis i vagnen i solen, digestivekex och blåbärs soppa, mums tyckte hon! Sen gick vi lite till, innan jag ville hem. Så vi har varit ute och njutit flera timmar idag, nu kollar Tuva på telletubbies och jag ska snart göra middag åt oss. Sen hinner vi nog ut en gång till också. ;) Sen ska ju vovvarna in från hundgården också, dom hamnade där för att allt grus från promenaden skulle ramla av dem, plus att dom ska ju också vara ute i solen även fast inte jag kan ha med dom hela tiden :)

1 kommentar:

madde sa...

sv: hehe jo jag tror de är det men var inte säker hha.. därför skrev jag statyer hehe :P