tisdag 6 april 2010

Soligt och mys ute.

Idag så var Tuva på dagis, och jag kom på att jag har de väldigt svårt att ta de lugnt! Om de är fint väder ska jag göra 100 saker ute, med hundarna, med Tuva osv osv. Är de dåligt väder ska jag fixa inne osv osv. Så idag när Tuva var på dagis, så gick jag hem till Emma och kollade på en film!! Och sen på TV tills de var dax att hämta henne! Skönt! Fast jag råkade fixa med en gardin där och skruva ner en rullgardin också, men de var ju nästan bara slappa iaf ;) haha.
Sen så satt mamma på bron när vi kom hem, hennes hundar satt i hundgården så hon fixade stängslet som dom som fixade vattnet kört ner så att ingen hund kan gå ut, och så var vi ute med Tuva och hundarna på gården sen. Mysigt i den här sköna solen! Underbart faktiskt! MEN, mitt samvete gnagr över att jag varit lat, så jag ska plocka i ordning i skrubben ikväll när Tuva lagt sej som kompensation ;) haha. Så är de klart sen, sån där sak som behöver göras, men man drar ut på det och hittar andra saker att göra istället. På tal om saker att göra, fönstren behöver tvättas, vi får se när de blir, haha. Kan ju ta dom på övervåningen i morgon efter mötet på arbe tsförmedlingen. Vi får se. :)


Tuva går med sin mormor

1 kommentar:

Sandra sa...

Gud va skönt för dig att få tillbaka. Jo jag vet, men jag har ist satt undan några tusen på skattekontot så brukar det jämna ut sig, men de gjorde jag inte förra året så nu får jag betala =/ Har tänkt att ringa o säga till, men har varit för lat helt enkelt =/

Hahah sorry men jag ville inte skriva o berätta va som skulle hända, därför jag skrev "hjärtatack" och "nu har jag vaknat till liv", hehe. Jag fick asont i bröstet, trodde jag fick en hjärtatack. Sen blev jag lika rädd andra gången när jag visade den för jimmy, sjukt drygt filmklipp :P ;)