söndag 16 maj 2010

haha, lika dålig uppdatering som vanligt.

jag glömde uppdatera efter Jonas födelsedags fest, men jag knäppte inte ett ända kort ändå, hahaha. Men de var trevligt, roligt folk, massa mat osv osv. :)

Just nu är vi i Danmark. Jonas systerdotter ska komfirmeras och de är skit stort här, höll på att tappa både ögon och käke när hennes kompis hade fått 23000danska kronor och en dator mm mm mm!!! Helt sjukt!! men man förstår att dom gladeligen komfirmeras, ni skulle ha sett klänningen Izabella gick iväg i nu. Som en liten brö´llopsklänning, och sen är de fest med mängder av vin och öl och mat. Jag och Tuva missar kyrkan eftersom hon blev toktrött och inte alls glad, så hon sover nu när alla åkt till kyrkan!! Men de kommer de att komma bilder från iaf, Jonas har med sej kameran och sen kommer vi knäppa på festen.

Blev bara en ridtur denna gång, för sen har det tokregnat och blåst, inte kul att komma i galopp på blött gräs direkt!!
Själv kan jag nog itne ha varit en sämre ryttare, haha. mina ben är ju ojämna, så hur vi än gjorde var mina stigläder ojämna vilket gjorde att jag tappade balansen under galoppen och åkte alltså frammåt (istället för att ha tyngden bakåt) och sen när vi skrittade så funderade jag på att hon gick så snett. Tills jag tippade. de var min sadel som åkte av, hon ärt svår att ha sadel på för de blir aldrig riktigt bra, så den åkte runt. Men de var ju i skritt så de var ju lugnt, haha. Men som sagt, jag var asdålig som ryttare den gången, hästen var lika snäll och väluppfostrad som alltid!!

nä, nu ska jag stöka på lite här medans Tuva sover!

Inga kommentarer: