måndag 3 januari 2011

Julafton 2010

Jul är väl de mysigaste som finns, är det inte??! :)
Dom 2 senaste åren har vi firat hos Jonas syster med hans föräldrar också. Iår skulle dom fira borta, så det blev hemma i år!
Min pappa kom hit på jul-lunch på julafton, risgrynsgröt och skinkmacka, gott! Jonas fixade skinkan på morgonen, ingen av oss har någonsin gjort det förut, men de blev ett perfekt resultat, han är duktig min älskling!

När klockan var 15 var det såklart dax för kalle, Jonas föräldrar kom under den tiden också.
När de var dax att äta ville Tuva inte ha nåt, trots att hon inte ätit sen lunch. Hon var alldeles varm, hade fått feber mitt lilla hjärta! Hon var inte allt för pigg efter middagen heller, då julklappsöppningen skulle börja. Men med hjälp på varje paket så gick det, hon fick så mycket skoj! När hon såg en bil blev hon överlycklig, sen var de dax för de bästa: en dockvagn. Hon hämtade en docka direkt när Jonas skulle sätta upp den och rullade runt, sen körde hon i flera dagar, man hörde bara TUUUUT-TUUUUUT i köket, sen körde hon på. Hon tyckte väl hundarna skulle flytta sej men hon saktade aldrig in utan körde bara på.... ;) hahahha!!

Men de var en underbar dag ändå, som julafton ska vara!

Juldagen tillbringades i Ramsjö hos min mormor, de gör vi varje år, mormor har julbord då för alla sina barn, barnbarn, barnbarnsbarn å alla som hör till. Vi kan bli rätt många om alla dyker upp ;) Där blev de mer presenter, eftersom Tuvas mormor och hennes morbröder å kusiner är där, så vi sköter julklapparna då, vilket jag tycker är bättre än bäst eftersom de blir julafton 2 dagar i rad, jag som alltid tyckt julafton varit för kort, nu får vi längre, kan ju inte bli bättre! Massor av god mat och massor av skratt blev det, tyvärr var jag ensam där eftersom Tuva var sjuk men Jonas tyckte jag skulle åka å träffa mina mostrar å kusiner och syskonbarn, kusinbarn å allihopa. Var så tråkigt att min lillstrumpa inte kunde följa med!!!

Just det, glömde nämna att dagen innan jul, uppesittarkvällen, var Jonas syster med familj här, vi åt massor av gott å spelade bingolotto, Tuva sov å deras 2 barn var så nöjda å glada så :) Och vi fixade julklappar då också, så egentligen firade vi 3 dagar i rad ;) hahahaha!!!

Bilder kommer in senare, sitter med bärbara datorn nu å jag vet inte hur man lägger in bilder än eftersom vi bara haft den nägra dagar :)

Inga kommentarer: