tisdag 15 mars 2011

Här inne händer de inte mycket...!!

Men jag vill inte ta bort bloggen heller, för jag tror lusten kommer att komma tillbaka..!! Just nu är jag mest trött, har foglossning, det är mest is ute osv osv, så lusten är inte så stor :)

Är i vecka 30 nu, tiden går så sjukt fort! Har i helgen monterat spjälsängen, bäddat den med rentvättade sängkläder, tvättat nästan alla bebiskläder (i storlek 50 & 56) och lagt dom i lådor, tvättat av ligginsatsen till kombivagnen och lagt dit täcke å kudde osv. Har längtat så efter att få göra detta, har skjutit på det för att de inte skulle vara alltför tidigt, nu var de lagom tyckte jag, bebis kan komma om 10 veckor eller som Tuva, om 5 veckor. Och jag har skjutit på det för att skjuta på njutningen, de är så mysigt att hålla på med alla mini kläder! har just bjudit på en ny skötväska på tradera från ett företag, tror den var ganska liten, men så söt så de skiter jag i..!! 5032ar stora sidofack där de fick plats vattenflaska mm och de tyckte jag verkade toppen till nu i sommar, till Tuvas vattenflaska och sånt. Min inte ha våran tråkiga mörkblå BRIO väska, men behåller den ändå för den e lite större så den kan vara bra att ha extra. :) speciellt om man ska åka iväg lite längre, med 2 blöjbarn :) Vi får se helt enkelt! Hoppas jag vinner den!!

I lördags var vi ute och anglade också, fick en stor aborre och 2 gäddor snabbt, sen var de stopp. men hade massa gott att äta i solen och Tuva gick runt och pratade och drog pulkan med sej, så hon var också nöjd :) vårat finaste lilla hjärta, fatta att hon ska bli storasyster!! de är helt sjukt!!

Nova löper äntligen efter 2 års uppehåll, så de är ju bra..!! pojkarna tycker hon är snyggast i världen å de har varit lite små ylande mm på nätterna, mycket steppande, Ådi äter halv dåligt, och stressen över att hon löper har gjort att han har gått ner lite. Men men. Tur nog har vi haft så milt, så dom har fått suttit i hundgården flera timmar varje dag, dom är inte över förtjusta i det, men mindre stressande än att vara uppi Nova hela tiden iaf!! Nu börjar asfalten komma fram lite iaf, inte efter våran gata men en bit bort, så man kan cykla lite med dom. Ådi har blivit tunn å buddha har blivit små fet ;) hahaha. Tur Buddha är aslätt att få i form igen, jag som hatar feta hundar, och tycker synd om hundar som inte får tillräckligt med motion. Men det är ju bara tillfälligt, har man foglossning så har man! Ska försöka börja cykla med dom nu, men fick ont när jag testade för någon dag sen. Ska smöra lite för jonas så kanske han kan ta Ådi på en 30 minuters vända några gånger. :) Så har får göra av med energi på annat än att steppa runt!

Har sorterat alla barnkläder nu också, ända upp till storlek 86, vi har ju sparat alla kläder efter Tuva, men nu när Junior kommer så är de lika bra att sortera lite, hade ju över 10 banankartonger med urvuxna kläder. Har tagit ut allt som Junior kan använda, gjorde en liten påse till en kompis med en dotter, och 2 påsar till en annan kompis med också en dotter. Sen är det är stor kartong med kläder som jag ska sälja. Bara sparat en kartong med Tuva kläder nu! (förutom de som ska gå i arv till Junior, och allt som Tuvas farmor stickat åt henne).
Ska nog göra en extra sida på bloggen där jag lägger ut allt, undrar om de skulle funka?? värt att testa iaf!!

Kastar in lite mobil bilder sen i lördags på anglingen!! Strålande väder var det, grillade korvar och fisk!! Fick ingen bild på aborren, bara gäddorna. :)




1 kommentar:

Linda sa...

ja det är mycket förkylningar här också, men tycker inte att alla är så ofta förkyld som Andrea.. Så man blir lite fundersam om det är något i huset?!!

What? är du med barn igen? =) Grattis vad roligt ,det visste jag inte =)
Jag vill också ha en till!! hihi