måndag 4 april 2011

Våren är på väg!!

det är så skönt! solen lyser, de är plusgrader, tillåmed våran gata med sin tjocka is har hett upp nu och är utan is! Var ut med cykeln och Ådi igår en tur, galningen blev ju tokig haha, skönt att få röra sej lite! Var ute med kineserna idag med cykeln, men måste köpa ny cykelsadel, känns som att jag suttit på ett metallrör typ, inte så skönt!
Eftersom jag haft sån jäkla foglossning så har hundarna inte fått den motion dom ska ha/är vana vid, och goda nyheter! min foglossning är borta!!! har världens sämsta kondition nu efter att varit så stilla i flera månader, ska ta promenader varje dag nu fram tills bebis kommer så man har någon liten muskel i kroppen!!

Skönt också att kunna ge hundarna de dom behöver nu! Dåliga samvetet har ju gnagt, även fast jag vetat att de bara varit en begränsad tid!

Gick in i vecka 33 igår!! Tiden bara rusar iväg!


Min kusin Viola fick en liten pojke nu på morgonen också, grattis till henne och sambon, så glad för er skull! Snabbt och bra gick allt!

Det är så skönt med lite värme ute, Tuva sover middag nu sen när hon vaknar blir de att vara ute, ska passa på att plocka ur bilen lite på skräp och annat som ligger i den, behöver ju inte ha vagnen liggande i bilen tror jag, haha. Nåt att göra iaf, så man får njuta av solen! ska äta ugnspannkaka till middag så de sköter sej ju själv!

Sen har de fötts whippet valpar, halvsyskon till min fina Skalman (valparna är efter samma tik) och så råkar dom vara syskonbarn åt min fina Ådi, då hans kullbror är hanen! finns på www.snobollens.se om någon vill se och är intresserad :)

Så ja, de har hänt nästan enbart roliga saker, och de tråkiga, ja de är inget jag tänker lägga upp här!

Tuva utvecklas så mycket hela tiden och de kommer nya ord mest hela tiden också! mammas stora tjej!
Vi åkte till himlabadet i sundsvall igår, och de var en stor höjdare! Först skulle hon bara vara i våran famn, men efter vi ätit så smälte hon allt och sprang sen som en galning, åkte små barns ruchkanorna själv och allt! 3 timmar härjade hon som en galning där inne, sen slocknade hon fint i bilen på vägen hem!! Min finaste lilla tjej!
Men eftersom de blev en impulstur så fick vi ju inte med någon kamera naturligtvis. SUCK.

Nä, nu ska jag vila lite innan min durasellkanin där uppe vaknar och de blir full rulle!!!

Inga kommentarer: