tisdag 5 april 2011

en skön skogspromenad.

Lämnade Tuva på dagis idag, sen åkte jag raka vägen till kölsillre med hundarna. Fikade, snusade på 1 veckors valpar (blir roligare om typ 4 veckor!!) sen en skogspromenad med mina 3 och 5 av hennes. Leriga som få blev vi, men skoj hade dom! Skenade som galningar och jag å Magda var alldeles prickiga från topp till tå sen. Men de är de värt, för de är så mysigt att gå efter skogsvägar med lösa hundar!!

Jag beställde en mössa till Tuva i helgen, en tjej som sydde, så här söt blev hon i den.


den är köpt hos http://odandulky.blogspot.com/ och jag är jättenöjd!

Vi ska bara äta makaroner å korv idag, sen kanske jag tar en tur till brukshundklubben med mamma, troligast att de blir så!! (gissa hur skönt de är att vara foglossningsfri??! Inte kunnat röra mej så här på månader!!)

2 kommentarer:

Linda sa...

Vad stor hon är "lill"tjejen =)
Ja ne alltså jag vet inte vad jag ska göra längre, hon hostar jämt på kvällarna/nätterna, hon har ju sin säng i vårat sovrum, och jag tror att det är nå lurt i väggarna i sovrummet, för när man ska gå å lägga sig så blir man tvärt täppt i näsan osv, Dessutom så har aldrig jag varit så ofta förkyld som jag är nu.. knepigt Knepigt... Men som sagt, alla säger att det inte är mögel och att det beror på dagis osv, men Andrea har varit förkyld väldigt ofta sen hon var ca 2 månader..
Det spelar liksom ingen roll vad man säker till läkarna så är det pga att hon går på dagis eller att (när jag berättar att hon har varit så sen liten) det är vanligt att små barn blir förkyld ofta eftersom dom inte har nån immunförsvar osv osv!!

Oj oj oj, inte långt kvar tills bebisen tittar ut =) gud så roligt... Mysigt!!

Ha det bra å sköt om er!

Linda sa...

Haha vad tokiga ord jag skrev i förra kommentaren, men du förstår nog vad det ska stå ;)