lördag 9 april 2011

Blåser som tusan!

Oj vad de tar i och blåser! Med Tuvas snuva är de verkligen inget ute väder, men vi får se, om vi ska in och handla eller nåt så stannar vi kanske å gungar lite eller nåt, lite frisk luft är aldrig fel!
Ådi blir helt galen av blåsten, och nu lät jag Jonas ta sovmorgon å ville inte pälsa på Tuva för att gå ut, så jag släppte ut dom en sväng på gården. Kineserna kom in snabbt igen, Ådi ville leka så han fick en pipleksak å sen har han varit ute en timme. Men får gå och kolla så kompostgallren sitter för infarten, dom blåser ner när de blåser så här hårt ju. Dom har hållt sej uppe, men på nåt sätt ser jag Ådi på andra sidan stängslet ändå??!
Fattar inte hur han tog sej dit, vart han har tagit sej ut. Nu är Ådi både enormt snäll mot både människor och andra hundar, plus lydig, men anledningen till att vi har stängsel runt tomten är för järnvägen går ju på baksidan! alldeles bakom, så vi satte upp stängslet för att vi ska kunna vara lugna för Tuvas skull när vi är ute, och ett plus är ju att hundarna kan vara lösa ute, men man är ju livrädd att någon ska ta sej upp på järnvägen! Men jag fattar inte vart han tagit sej igenom, han är inte sån att han går å letar ett litet hål att pressa sej igenom, och jag kollade för bara någon dag sen ju..... jaja, får gå å kolla sen! Jag bara ropade på han och då gick han till infarten på engång, men han var lite hukande, för han brukar vara med mej ute när jag hämtar nåt osv, och då utan kompostgaller, så han vet att han alltid blir nekad att gå utanför utan koppel. hmmm.....
Intressant läsning va?? hahahaha.

nä, nu ska man kanske komma på nåt annat att göra. hmm. men vad?? har funderingar på att låta Tuva måla några stenar sen, vi får se om lusten faller på!!

Inga kommentarer: