tisdag 2 augusti 2011

Nu är vi ensamma....

Igår jobbade Jonas första dagen sedan Ruben föddes. På morgonen/förmiddagen hade jag två nöjda barn, efter frukost fick Tuva kolla på "Nicke Nyfiken" å Ruben låg i babysittern, å jag hann diska, byta sängkläder, dammsuga hela huset, tvätta å hänga flera maskiner mm. Sen tyckte dom att de var dax att ägna sej åt dom en stund ;) hahaha. Men dom var så trötta så efter lunch somnade Ruben i vagnen å Tuva i sin säng, så jag kunde ju inte vara sämre, jag somnade på soffan ;) hahaha. men en bra första dag blev de iaf!

Idag så klev vi upp å fixade oss å hundarna, sen gick vi till Emma å Thea. Tuva var trött men lekte med alla leksakerna mm, sen tog vi en promenad med glas å Tuva orkade gå nästan heeela vägen innan hon brakade ihop ungefär, så jag tog ur liggdelen ur vagnen å lade Rubens fårskinn i sittdelen å han längst upp, då fick Tuva plats att sitta i fotändan.
Sen blev de en lätt lunch sen gick vi till badstranden och var där tills Jonas kom från jobbet. (kändes inte så jätteskoj att stå å amma med ftterna i vattnet, men inte så mycket att göra åt när man är på en strand med en 2 åring å en bebis)

Blir itne mycket data tid alls nu, är ute mest hela tiden. å badar, haha. eller så vill Tuva gå med sin dockvagn, elelr cykla på sin spark cykel.

Var i en lekpark i söndags också, med en kompis å hennes barn. dom lekte å hade tok roligt i flera timmar, sen gick vi å åt pizza till lunch, sen åkte jag hem å hämtade Jonas åså stack vi å badade. :D

med andra ord: vi kan inte ha det mycket bättre....!!!

Inga kommentarer: