fredag 16 januari 2009

Inte så kul...

Skulle skriva igår efter att jag varit på mitt efterlängtade BM besök med så blev det inte..! Var dit och hon tyckte att det kändes som att bäbis vänt sig men att den var liiite stor. Mätte magen, hmm, liiite stor. Hon sa att hon skulle ringa å beställa en tid för ultraljud åt mig för att vara helt 100 på att den verkligen vänt sej, och kolla hur stor den var.

Jag är nöjd, åker hem, Jonas kommer hem. Ligger å vilar en stund i sängen, telefonen ringer och dom har en ultraljudstid åt mej redan i morgon!! (idag alltså) kl 8 på morgonen. Jag tar den så man får svar på engång, om det är en stor bäbis eller ej osv!

Jonas sticker å handlar köttfärs och jag går på toaletten, och det kom tokmycket blod.
Jag kände hur jag blev alldeles stel. Jag har inte blött en droppe på hela tiden (vet att det är vanligt att man kan blöda osv) men inte på hela tiden, jag har inte foglossningar, jag läcker inte ur brösten, inga förvärkar (som jag känner av alltså, alla har ju förvärkar) osv osv. Jag har alltså haft en VÄLDIGT bra graviditet hittills!
Men iaf, stälelr mej i duschen och tvättar av mej allt blod för att se om det fortsätter komma. Det gjorde det inte, men jag ringde in till förlossningen och dom sa att jag skulle komma direkt och vara beredd på att stanna över natten.
Jonas kommer hem å jag storgråter och vi packer ihop lite saker. Han ringde sitt jobb så han inte behövde komma in idag om vi blev kvar.
Vi åkte ner och dom gjorde CTG (visst heter det så??) kruva å allt såg bra ut, bäbis sparkade och allt såg bra ut, dom tog prover å gjorde massor av undersökningar osv.
vi skulle stanna över natten, dom hade egentligen inte plats för Jonas men han fick sova i samma rum som mej om han gick med på att sova precis vart som hellst om dom skulle behöva sängen. (Ordagrant av barnmorskan: om du går med på att vi stoppar dej i vilken skrubb som hellst så kan du sova där inne så länge) haha.
Dom gjorde ännu en kurv-koll å sen fick vi sova.
Vaknade i morse å fick lite fika, sen skulle jag på Ultraljudet och där såg allt bra ut, inga blödningar från moderkakan å bra med fostervatten å allt. men bäbis såg stor ut, när dom mätt klart allt så sade hon att den låg på översta kurvan. fortfarande okay alltså, men såg ut att väga nästan 500gram mer än den skulle. Men den låg exakt på gränsen till vad som var okay iaf.
Tillbaks till rummet, fick göra en till kurva, allt såg bra ut än å sen så skulle jag vara kvar å gå omkring å hålla på, för att se om jag började blöda igen osv. det gjorde jag inte, fick åka hem vid 14.30 och blev sjukskriven, så jag är sjukskriven å börjar jobba först på torsdag igen. jag skulle ta det lugnt osv.

För att försäkra sig om att bäbis inte blir för stor så ska jag få en kallelse ner för dom ska kolla sovervärden, för att se att det inte är graviditetsdiabetes. Om det är det så kan bäbis tokväxa på slutet och det vill vi ju INTE.
men den låg åt rätt håll iaf! Huvudet neråt nu. :) Men nu låg den med benen ihopdragna så det gick inte att se kön nu heller..!!

Men nu känns allt bra, lite öm i magen bara, annars inget. Nu ska vi äta köttfärsås å spagetti sen blir det nog soffan, är rätt så trött eftersom jag alltid sover dåligt när jag sover borta..! Dessutom så låg jag å var avundsjuk på alla som låg med sina småbäbisar där.. hmf..

Förresten, vi köpte världens dyraste chips påse igår. En vanlig OLW 200grams, 27 kr.. :D haha. helt sjukt. men dom var goda!!

Nu vet ni iaf, och allt är bra just nu iaf. :) fått lyssna på massa hjärtljud, det har varit mysigt! (eftersom dom lät som dom skulle)

Hade fint, nu svälter jag..!

2 kommentarer:

Anonym sa...

OJ,vilken pärs! Tur att allt var bra i alla fall=))

Anonym sa...

Tur att allting såg bra ut iallafall! Hoppas de inte är gravdiabetes och att allting ordnar sig till de bästa :)