torsdag 17 september 2009

Allvarligt...! (ett klagoinlägg!!)

Jag fick en så stor blåsa i förrgår, så igår kunde jag enbart ha gummistövlar eller foppatofflor, och eftersom de regnade så var valet enkelt. Sen sprack, som dom brukar. Men idag. Det finns inte ord. Den svider som fan, jag tog bort plåstret, ni vet kompeed, och blåsan var lika stor nästan som plåstret..!! det var bara på ena hörnet den satt i riktiga skinnet, annars satt den i blås-skinnet!! va fan ska jag göra?? Jag kan typ inte röra foten för de svider så mycket, och jag vet inte om jag vågar sätta på ett nytt sånt där, huden lossnar ju när jag ska ha bort dom eftersom blåsan är för stor. Och jag har 4 hundar att rasta och ta hand om, så ut måste jag!! Orka!

Och dessutom har min förkylning kommit tillbaks, ont i halsen, snuva och hosta. Igen. Så nu får inte vi gå på Första hjälpen på barn kursen i eftermiddag. Men jag ringde och sade att hon fick skriva upp att vi gärna vill vara med om dom gör någon till kurs sen, jag vill ju lära mej de.

Typiskt både med blåsan och förkylningen, de är tydligen inte meningen att jag ska få gå stavgång, för så bort jag börjar blir det når. Blä.

Ja, jag tycker väldigt synd om mej själv just nu!

Nä, nu ska jag koka lite mumsig varm nyponsoppa och ge Tuva lite frukost innan jag rastar odjuren, vi får se vilket tempo jag får gå i, men ser ni någon med en barnvagnsom gå som en pensionär, ja, då vet ni ju vem de är... ;)

8 kommentarer:

Jennie sa...

ajaj det där lät inte så härligt. Ibland är lite lite motigt att ha hund. som när man har hög feber och ändå måste ut med hundarna..

Hoppas de går bra med blåsor och allt.
Krya på dig! Kram

matilda sa...

Hihi, tack detsamma =)
Bollarna är köpta på Toys R us, kostar 149:- för 100st, borde finnas på vanliga leksaksbutiker också? typ Br om ni har det nära.

matilda sa...

Ja , det tog mig ett bra tag innan jag hittade dem också ;) fanns det några fina så fanns ju absolut inte alla bokstäver med så jag blev riktigt lycklig när jag hittade rätt =)

matilda sa...

du kanske kan kolla på nätet föresten ?

elin sa...

förkyld igen.. fy fan, stackare!
men jag var också lite förkyld men gick ändå jag, tyckte att de var för viktigt för att strunta i..
Men dom kommer ju säkert ha igen nån gång framöver!

Fjönets vän sa...

Men FJÖÖÖNET tänk vad mkt respons man får när man är negativ. Av mig får du inge alls, tack för igår din sjuke stackare! mohahahaha! KYSS!!!

Hallonmamma sa...

sv, ja gud... så omogen tjej. Pinsam.. man tycker nästan synd om henne. Hon har ju tillochmed köpt bebisar kläder för att få sin blogg att gå igenom. Jävla idiot rent utsagt!!

Blåsor = ajaj

twixy sa...

Stackare då, får ta det lite lugnt med promenaderna :P