fredag 20 november 2009

10 månaders kontroll

Tuva har idag varit på 10 månaders kontoll, hon vägde 10,3 kilo och var 74,5 lång :) Stora tjejen! och hon kan ju krypa, ställa sej, slå ihop saker osv osv osv.

När vi ändå var inne i Ånge så passade vi på att köpa med oss blöjor, storpack välling osv. Köpte ett rött nattlinne med lilla Anna på, funkar även som klänning efterosm dom inte riktigt visste vad de va på affären, haha. toksöt iaf, blir skitgullig att ha under December. :)

Sen så passade vi på att träffa Emma för lunch osv, så vi var i Ånge i typ 3 timmar innan vi tillslut for hem.

Tuva sover nu och jag väntar på att Jonas ska komma hem med clementinerna, så ska vi kolla på film och äta popcorn, myyyyyys.


6 kommentarer:

madeilene sa...

oj vad stor hon är nu :D hehe

sv: hehe ja jag sg precis ditt inlägg på msn haha... vad menade du med att jag var den tredje? :P hehe. men ja det ska bli kul iaf :)

Malin S sa...

sv; Nej jag har inga marsvinskullar på gång då jag inte ens har nå marsvin hemma. I somras hade jag ju som sagt flera kullar men alla dom ungarna såldes. Jag sparade en hona som jag skulle ha till avel och sen hade jag två teddyhonor oxå som jag hade haft kull på i somras men den 14 augusti var det något djur som måste ha tagit sig in i marsvinsburen utomhus eftersom alla marsvin dog och det var ca 7 marsvin. Det var riktigt sorgligt och vi vet inte va de va för djur som tog deras liv. Och nu när jag bor med min pappa så får jag inte ha nå marsvin o sen om jag flyttar till sthlm så kommer jag inte heller kunna ha. Min syster som bor i Forsbacka har ju lite äldre ungar kvar. kolla in hennes hemsida: http://stinasvedberg.webs.com/sljes.htm

annars kan du kolla på svenska marsvinsföreningens hemsida på uppfödare.
Ha de bra/MAlin

Madde sa...

sv: hehe okej, läskigt hörru ;) vågar du dig på att gissa kön då? Jag tror det blir en kille, fast vet inte hahahaha

Nypan sa...

Kanske det kanske ;) Det verkar iaf som det :) Eller jag är rätt säker men vill göra ett tredje test för att vara helt säker. Jösses vad tiden går fort, snart fyller ju lilltjejen 1 år, eller man kanske ska säga stortjejen :) KramKram

madde sa...

sv: aj då :( ja jag mår bra, spyr ju inte som sagt men inte det kanske kommer `? haha

ja :) det ska bli skönt att ha små barn tillsammans hehe

madde sa...

sv: nej och jag hoppas att jag inte gör det =) hehe

ja jo jag äter var 3:E timme typ.. inte stora måltider såklart haha men ändå :)