söndag 29 november 2009

Första Advent!

Idag är det första advent! MYYYYS!! Igår var jag ensam från kl 12 ca, för Jonas skulle på hockey med jobbet osv. Och jag skulle vara hundvakt åt mammas hundar. Så vi var ute i skogen en sväng osv. Magda kom med en present, hob och Jocke hade huggit en adventsgran åt oss när dom var ute för att hämta en åt sej,. hur gulligt är inte det då! Vi ska försöka få upp den idag.
Och eftersom jag var ensam hemma kom svärmor med choklad och en julblomma, inte helt fel :)
När Tuva somnat så sydde jag upp gardiner som jag köpt, alla var för långa. Sydde upp och satte upp i båda fönstren i köket, i "mellan"rummet och i Tuvas rum. Plus att jag har köpt världens sötaste gardinstång till Tuvas rum som jag skruvade upp, en svart med Zebror på knopparna! Och så satte jag fram stjärnor till fönstren och lite adventsljusstakar i fönstren. Vi behöver köpa fler, men vi ska ju till Sundsvall snart.
Så i morse när jag och Tuva åt frukost var det till de första ljuset i adventsljusstaken, så mysigt! Har nu även hunnit fått upp gardinerna i sovrummet, men vardagsrummet får vänta tillsa ikväll när Tuva sover :)

Vi ska på julskyltning i eftermiddag också, älskar det! Tur att det kom lite snö, skulle kännas konstigt annars! och förra året var det så mycket så det var en stor hög på torget där alla ungar åkte på rumpan, haha.

Nä, nu ska vi få något gjort här så man får fräscha upp sej lite! Lägger in lite bilder på Tuva ikväll!

1 kommentar:

kicki sa...

oj jag kommer nog inte ens ihåg allt vi har köpt :p sen så vet jag inte riktigt vad som blivit presenter och julklappar :p men i present vet jag att han får finkläder som är skjorta, slips och väst. Han får en toaring ist för potta, mugg, bestick, ännu mer kläder. Vet att han får mycket leksaker av andra så vi har köpt mkt kläder och behövligheter.

I julklapp är de ännu mer kläder, bankbräda.. ne jag kommer inte ihåg mer :p

Vad har ni köpt då?