söndag 17 januari 2010

Dom är snälla på ICA...


Tuva kollade kanske 10 minuter på nalle Puh medans hon åkte sakta runt på sin bil.

Igår var vi på ICA för att handla. Ni vet dom där nallarna man kan få för rabattcheckarna?? Tuva har 2 såna, en fick hon när vi handlade, en gav vi i julklapp och så tänkte vi att vi skulle köpa en till bara för att vi hade en check nu när vi var och handlade. Och ungefär dagen innan så hade jag sett att lådan var full i nallar, nu hittade jag inte ens lådan! Tillslut så frågade jag en tjej som jobbade där var den var, och då gick hon och letade. Efter en stund dök hon upp med några i famnen och sade att dom var på lagret eftersom dom gett bort dom gratis under dagen! Tuva hade redan krokodilen och apan, så Jonas pekade på hajen och sade att hon skulle ha den. Då sade hon att eftersom dom gett bort dom gratis under dagen så fick Tuva den, och eftersom de var så några kvar så fick hon peka på en till och så fick hon den också! De tyckte jag var riktigt gulligt av henne :) Tuva pekar sällan, men pekade på lejonet och sen hade hon den i famnen inne på ICA och lekte med den en bra stnd när vi kommit hem, kröp omkring och drog den med sej och viftade med den och skrattade och pillade den i håret. Så söt. Jag tyckte de var gulligt av dem att faktiskt ge henne 2 stycken! Sen så hade dom massor av fruktprover på olika meloner och drovir som Tuva fick äta, hon tyckte de var tokgott med melon, haha. :) Kommer inte ihåg vad den heter, men de är den med typ som nät på skalet och typ skär/persikofärgad insida. Och vindruva gick också i.

Annars händer inte så mycket, magda kom igår och vi tränade mina hundar i luckan till hundkojan och for och hämtade hennes shar peier och åt pizza osv. Jag och Jonas myste framför TVn till en film.


Tuva dricker en festis i soffan idag, myyyys. Hon är piggare nu, bara lite snorig.

Tuva skulle ha fått andra sprutan svininfluensa i fredags och haft 1års kontroll, men hon var så förkyld så vi fick avboka den tiden. i morgon kl 15.50 ska vi vara där istället! :)

Och gissa vad mer Tuva ska göra i morgon?? Hon ska börja inskolning på dagis!!! Mellan kl 9 och 10 ska vi vara där, och då får vi också veta vilka tider vi ska vara där resten av dagarna. Ca 10 dagar brukar dom ge till inskolning, ibland mer, ibland mindre, beroende på hur barnet reagerar. Det känns skönt att ha så pass lång tid! Till den 1 februari är det planerat att inskolningen ska vara klar, sen ska jag stå som arbets sökande.

Fatta att min lilla snorunge ska börja på dagis! Hon blir 1 år om 8 dagar, de är helt sjukt!!! 25 januari. Usch, lite jobbigt är det! Den 24 har hon lite kalas här hemma eftersom hon fyller år på en måndag får de komma folk på söndagen om dom vill.

Nä, nu ska vi äta middag, Jonas har gjort pommes och hamburgare, mums!!

Förresten, de kommer att komma fler bilder på hundarna, men jag ska snygga upp dom lite och så ska jag och mamma fota snygga bilder på dom för hon har just köpt en ny kamera som är enormt mycket bättre än min digitala! Knäpper bilder på dom också, men vill inte lägga ut dom, haha, och oftast glömmer jag kameran när jag gör nåt med dom.

4 kommentarer:

Mamma till Adam & gravid. sa...

Ja sånt är verkligen sjukt tråkigt, förstår inte hur dom tänker när dom gör vissa kläder. Man måste jämföra allt istället för att gå efter vad det står haha.. Jag hade en body till Adam i storlek 56 som han hade när han hade 68 i allt annat och den var från cubus, sån storskillnad tycker jag inte att det ska vara!

Nypan sa...

Sv; Hah näe jag orkade inte bry mig så mkt, ville bara få nått i magen som skulle dämpa hungern ;) Sen har vi ingen micro, den gick sönder i flytten. Får väl försöka mig på havregrynsgröt nästa gång :)

erika sa...

Visst är det galet hur fort det går?? Så hon ska börja på dagis lillstumpan :-) det är spännande! Vad är det för typ av jobb du söker då?? Jag har varit på intervju idag, 1 ½ timme tog den :-D men det kändes bra så det är bara att hoppas på det bästa! Jag har jobb tom sista mars & det här jobbet jag söker nu börjar första mars, men det är samma arbetsgivare så det där praktiska får vi lösa internt när (om) jag får jobbet :-)

Ta hand om dej '
kramkram

Kicki sa...

Hur gick de på dagis??? :D